Založ si blog

Je ma plný dom

Je skoro ráno, silný kašeľ ma pridúša,

ja vystrkujem hlavu spod vankúša,

idem si odpľuť, cestou dupem kopytami,

nech je ma počuť, nad nami i pod nami.

 

Rozprávam vždy čosi a je ma počuť všade,

vedia o mne v Kórei, v Írsku i v Kanade,

aj to, keď mi hrdlo hnev, zášť a amok stíska,

aj to, keď učím vnuka „Nad Tatrou sa blýska“.

 

Dzurinda v telke, toho preklínam vulgárne,

hreším jak kočiš, plne spontánne, normálne,

hlboko v noci u nás beží hlučná vrava,

rádio, telka vtedy tiež zaujímavé dáva.

 

Pôvod nezapriem, veď mám otca róma,

nech každý vie, že teraz trčím dóma,

gauč nedvíham, lež posúvam po poldahe,

aby ma počul aj môj syn, čo býva v Prahe.

 

Tak hlučné nie je ani hovado v stodole,

hýkam a skučím, najmä keď som hore,

nebuď útlocitný a kvôli mne sa neser,

na svojho súložníka vrieskam každý večer.

 

V nedeľu predobedom hlasno tlčiem rezne,

počuť ma v Olomouci, v Čadci, svite, Brezne,

k obedu, ku káve si nahlas pustím Zagorovú,

aby celý blok zdieľal mňa – Evu Moravcovú.

 

Ničím ti nervy, plačeš, že toho už máš dosť,

ja som už taká, mám svoju luteránsku hrdosť,

k ľuďom som milá, úlisne zdravím z diaľky,

„my Slováci sme takí čistí, bez pretvárky“.

 

No doma temperament, neumytá huba,

to som ja, bez bontónu, hlučna, diva, hruba,

skrášľujem našu Zem od roku štyridsaťsedem,

a na to, že Ti vadím, Ti zvysoka

vieš čo

 

 

 

 

 

Russia Victory Day Parade ruskí vojaci

Výdavky na zbrojenie rekordne rastú. Vojna na Ukrajine rozhýbala NATO

23.04.2024 08:00

Celkové vojenské výdavky vo svete dosiahli vlani až 2,443 bilióna dolárov, čo je najvyššia suma od roku 1988.

americkí vojaci

Na americké jednotky v Iraku a Sýrii útočili dvakrát v priebehu 24 hodín

23.04.2024 06:52

Dva drony zostrelili v pondelok neďaleko leteckej základne v západoirackej provincii Anbár.

ATACMS, Ukrajina

ATACMS či vojenskí poradcovia. Zameria Kyjev pomoc z USA aj na zničenie Krymského mosta?

23.04.2024 06:00

Už tento týždeň by Ukrajina mohla z USA dostať ďalekonosné Armádne taktické raketové systémy – ATACMS.

Marina Francisti, Ana Meši

Zubná turistika očami lekárok zo Srbska: Slovákov trápi bezzubosť, chodia k nám po protézy aj implantáty. Láka ich cena

23.04.2024 06:00

Stomatologičky zo Srbska nám priblížili, čo láka Slovákov do ich ambulancií.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 1315x
Priemerná čítanosť článkov: 1315x

Autor blogu

Kategórie

Archív